söndag 5 november 2017

Allhelgonaljus

Hemma i växthuset brinner ljuset i Snöbollen och sprider sitt frostiga sken i den stilla, tysta novemberkvällen.
             
            Vackraste ljusfesten

Den milda, fuktiga novemberkvällen välkomnade oss, omslöt oss alla nere vid kyrkogårdens knotiga, mäktiga ek. 

I backen med de torra löven byggde små ljus och lyktor en bro över till de som gått före. 

Allhelgona är den allra viktigaste och vackraste högtiden för mig och min familj. 

Lugnet och ljusen och det alldeles enkla när vi tänder små fladdrande lågor bland torra eklöv. 

Med en liten barnhand i min går jag i gnastrande grus och tänker på mitt uppdrag som länken i familjekedjan. 

Det stora, ansvarsfulla att värna och vårda våra rötter. Att berätta och att omsluta familjen med all min kärlek, erfarenhet och mitt stöd. 

            Att älska och lyfta ljuset högt och kärt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar